اطلاعات تخصصی حوزه سلامت
تازه ترین اطلاعات تخصصی حوزه سلامت را در این مجله خبری بیابید
قالب وبلاگ
جستجو

بادام برای تغذیه سیستم عصبی

بادام حاوی دو ماده مغذی تقویت کننده مغز یعنی ریبوفلاوین و ال-کارنتین است و بر همین اساس، می تواند به تقویت ظرفیت ذهنی انسان کمک کند. این مواد مغذی توانایی تقویت فعالیت شناختی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند و در عملکرد درست سیستم عصبی مرکزی نقش دارند. بادام می تواند به صورت خام، خیس خورده در آب به مدت یک شب، خرد شده و ... در غذاهای مختلف استفاده شود. برای تسهیل جذب مواد مغذی موجود در بادام بهتر است با معده خالی آن را مصرف کرد. گزینه دیگر مصرف شیر بادام شیرین نشده است.

کیوی برای بهبود گوارش

کیوی تنها میوه حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است که روند گوارش را بهبود می بخشد. اکتینیدین به طور ویژه برای تجزیه پروتئین های غذایی از جمله شیر، گوشت، تخم مرغ، حبوبات، و غلات مهم است. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است روزی دو تا سه کیوی مصرف کنید.

زردآلو برای مبارزه با دیابت

زردآلو سرشار از مواد مغذی است که به کنترل سطوح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کنند. زردآلو به عنوان یک ماده غذایی با شاخص قند خون پایین در نظر گرفته می شود. این قبیل مواد غذایی موجب افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف نمی شوند و از این رو، گزینه هایی عالی برای یک رژیم غذایی دیابتی هستند. همچنین، زردآلو سرشار از فیبر است که روند گوارش را کند می سازد و از این رو ترشح قند به جریان خون را کنترل می کند. ویتامین E موجود در این میوه به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که به بهبود سطوح قند خون در افرادی که از بیماری دیابت نوع ۲رنج می برند، کمک می کند.

موز برای کاهش تهوع

موز تولید مخاط را تحریک می کند و سدی در برابر شیره معده ایجاد می کند که موجب شکل گیری ناراحتی معده می شود. افزون بر این، موز به واسطه احیای سطوح پتاسیم، ماده معدنی که اغلب در زمان اسهال و استفراغ کاهش می یابد، تهوع و استفراغ را کاهش می دهد. بر همین اساس، مصرف موز برای بانوانی که طی دوران بارداری از تهوع رنج می برند، توصیه می شود. افزون بر این، پتاسیم موجود در این میوه به کاهش تورم در بانوان باردار کمک می کند.

پسته برای کاهش کلسترول بد

پسته سرشار از فیتواسترول ها، ترکیباتی که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کنند، است. همچنین، پسته حاوی سطوح بالای فیبر غذایی، چربی های غیر اشباع تک پیوندی و آنتی اکسیدان ها است که همگی آنها برای حفظ سلامت قلب مفید هستند. باور بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته از ورود کلسترول به رگ های خونی و شکل گیری التهاب پیشگیری می کنند.

مطالعات نشان داده اند که مصرف یک یا دو مشت پسته در روز می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد کمک کند. البته در مصرف پسته نباید زیاده‌روی کرد زیرا این ماده غذایی سرشار از کالری است و مصرف بیش از اندازه آن می تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد.



درباره : خواص مواد غذایی ,
برچسب ها : میوه , بیماری قلبی , خود درمانی , میوه درمانی ,
بازدید : 201
[ شنبه 25 آبان 1398 ] [ شنبه 25 آبان 1398 ] [ گروه برنامه نویسی اینفوجاب ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
درباره وبلاگ

تازه ترین اطلاعات تخصصی حوزه سلامت را در این مجله خبری بیابید.

آرشيو مطالب
آخرين مطالب
خود درمانی با میوه (بخش دوم) تاریخ : شنبه 25 آبان 1398
خود درمانی با میوه (بخش اول) تاریخ : شنبه 25 آبان 1398
مطالب پربازدید
موضوعات
خواص مواد غذایی
رژیم غذایی
اخبار پزشکی
تغذیه کودکان
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2 نفر
بازديدهاي ديروز : 0 نفر
كل بازديدها : 1,065 نفر
بازدید این ماه : 30 نفر
بازدید ماه قبل : 30 نفر
کل نظرات : 0 عدد
كل مطالب : 2 عدد
كل اعضا : 0 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک